Spalio 17–28 dienomis Lietuvoje vyksta saugaus eismo kampanija „Nustebink žiemą!“, kurios metu vairuotojai kviečiami atvykti nemokamai pasitikrinti automobilių elektros įrangą, žibintus ir padangas. Po pirmųjų patikrų paaiškėjo kokie yra didžiausi Lietuvoje važinėjančių automobilių trūkumai, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Pasak antrus metus Lietuvoje kampaniją organizuojančios įmonės „Getz Lithuania“ rinkodaros vadovės Ilzės Zalites, šalyje nemokamai pasitikrinti automobilių atvyksta itin daug vairuotojų.
„Maloniai nustebino, kad antrus metus Lietuvoje atliekamose nemokamose automobilių patikrose apsilanko gerokai daugiau vairuotojų nei Latvijoje ar Estijoje.
Akivaizdu, kad lietuviai rūpinasi savo automobiliais ir nori, kad jie būtų tvarkingi bei nekeltų rūpesčių“, – pastebėjimais apie Lietuvos vairuotojų įpročius dalinasi I. Zalite.
Kampanijos partnerės draudimo bendrovės „Seesam“ Lietuvos filialo vadovė Brigita Blavaščiūnienė sako, kad reguliariai tikrinti automobilių techninę būklę turi tapti tokiu pačiu įpročiu kaip rudenį ir žiemą keisti automobilio padangas.
„Visais metų laikais ir ypatingai žiemą svarbu, kad automobilis būtų tvarkingas ir saugus kelyje – mūsų statistika rodo, kad šaltuoju metų laiku eismo įvykių skaičius išauga 15–20 proc.“
Lietuvos vairuotojų automobilius tikrina Vilniaus Gedimino technikos universiteto Automobilių inžinerijos katedros darbuotojai ir studentai – per pirmąsias kampanijos dienas Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje buvo apžiūrėta daugiau kaip pusantro šimto automobilių, sureguliuoti jų žibintai, įpilta neužšąlančio langų skysčio.
„Kadangi šiemet patikras atliekame spalį, dauguma automobilių vis dar buvo su vasarinėmis padangomis, – sako VGTU docentas Vidas Žuraulis. – Bet pastebėjome, kad beveik ketvirtadalio automobilių padangos buvo labai arba netolygiai nudilusios.
O tai reiškia, kad vairuotojai pamiršta reguliariai tikrinti oro slėgį ir nepasirūpina ratų suvedimu. Perspėjome ir tuos, kurie žieminėmis padangomis važinėja vasarą – šaltajam metų laikui pritaikytos padangos neužtikrina reikiamų savybių, taip pat jos greičiau dyla.“
Šiemet patikrose pastebėta ta pati problema kaip ir pernai – retas automobilis turėjo tvarkingą elektros įrangą. Beveik kas antram vairuotojui rekomenduota papildomai įkrauti akumuliatorių, o kas dešimtam – jį keisti.
Taip pat beveik pusė tikrintų automobilių turėjo blogai šviečiančius žibintus – jie švietė per aukštai arba per žemai, o kai kurie buvo tokie blogi, kad juos reikia keisti.
Lrt.lt